dinsdag 22 april 2014

Het begin van een lang boek..

De eerste poging


De eerste bladzijde was nog niet omgeslagen of mijn eerste indruk van het boek was al verandert. Oke, sommige van mijn bevindingen blijven wel staan. Neem nu de moeilijke woorden bv. " van bureaucratische en bestuurstechnische aard" welke tiener in het vijfde middelbaar vindt dat nu een simpel woord, laat staan een interessant woord. Dat spreekt toch niet aan? Mij alleszins niet.

Moeilijke en vooral veel te lange zinnen waren ook van de partij, bv. "Aangezien deze transporten door dragers met tenen rugmanden werden uitgevoerd waarin men omwille van de doelmatigheid soms wel vier zuigelingen tegelijk stopte, aangezien derhalve het percentage sterfgevallen onderweg buitengewoon hoog was, aangezien om die reden de dragers..." de zin blijft maar doorgaan, regels lang. Het vergt te veel concentratie. Een boek lees ik voor ontspanning en dan is een (denk)inspanning niet echt aangenaam.

Maar er waren uiteraard ook goeie punten. hoewel de eerste pagina's langdradig zijn, kon de schrijver toch mijn aandacht vestigen op het verhaal. Het spreekt me niet meteen aan en toch wou ik verder lezen. Mijn nieuwsgierigheid dooreen het verhaal zal wel meer en meer gewekt worden, althans dat hoop ik.

Off we go!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten