donderdag 24 april 2014

Parfumeur in wording?

Zoals we in de vorige hoofdstukken al gemerkt hebben is Grenouille bezeten van geuren. Het zou dan ook niet meer dan logisch zijn dat hij als knaap werkt bij een parfumeur of niet? In hoofdstuk 10 verdwijnt onze jongeman echter even van het toneel. Raar want hij was toch nog maar net binnengekomen? 

De vete tussen Baldini en PĂ©lissier roept heel wat vragen op bij me. Wat is de bedoeling hiervan, waarom vertelt de auteur dit stuk? Waar is de link met Grenouille? Ze zijn beiden bezeten van geuren, zoveel is duidelijk. Bij het lezen van dit hoofdstuk werd ik wat ongeduldig. Baldini en zijn kompaan interesseren me niet. Het is een verloren hoofdstuk voor me. Ik wacht op een teken van Grenouille dat er maar niet komt, het was toch zijn levensverhaal dat verteld wordt? Het hoofdstuk is te langdradig naar mijn mening. 4 pagina's over de afschuw van Baldini ten opzichte van PĂ©lissier, ja en? Hopelijk komt de kleine Jean-Baptiste snel terug in dit verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten